top of page

מה אומרים על ברית מילה רופאים בעולם?

שמעתם פעם מרופא שברית מילה זה מצויין, בריא ומומלץ? בוודאי שכן - זה מה שרוב הרופאים בארץ אומרים. לא כולם. אבל הרוב. ועוד הם אומרים שזה בדיוק מה שאומרים במדינות אחרות. ובכן, מסתבר שזה לא נכון. אמנם יש גם רופאים בחול (בעיקר בארה"ב, מדינות ערב, והפיליפינים) שממליצים על מילת בנים (חלקם גם ממליצים על מילת בנות), אבל יש גם לא מעט רופאים שמתנגדים למילה של תינוקות בריאים מטעמי בריאות. בואו נשמע מה יש להם להגיד על ברית המילה.


חיתוך העורלה מתינוקות זכרים הוא תמיד לא טיפולי ומוריד רקמה רגישה ופונקציונלית מאנשים קטנים מדי בכדי להסכים או להתנגד.

דר. אנטוני למפרט.






 

העורלה הינה משמעותית וההסרה שלה בהחלט יכולה להוביל לתוצאות שליליות. לכן טוב יעשו הרופאים שלא ישתפו פעולה במילת בנים.

דר. מיכאל ואן בלקן, אורולוג בבית חולים וחבר דירקטוריון של ארגון האורולוגים הדני.





 

אמרו לנו שתינוקות לא מרגישים כאב בזמן ברית מילה. אבל ברגע ששמעתי את הצרחות הנוקבות, ידעתי ששיקרו לי.

ננסי ברוארטג'ס, אחות סיעודית.






 

סטיבן דורפמן, רופא ילדים:

"לא ביצעתי ברית מילה משנת 1994, זאת פרקטיקה אכזרית, מיותרת ולא תקנית"

מגזין men's health.

18.06.18












 

בפרקטיקה הרפואית שלי, כאורולוג ילדים, אני עובד עם סיבוכים של מילת תינוקות. במשך שנתיים הגיעו אליי 275 תינוקות וילדים עם סיבוכים עקב ברית מילה, 45% מהם נזקקו לניתוח תיקון מילה (תיקונים קטנים וגם גדולים, במיוחד אלה שהיתה להם פגיעת קטיעה), לחלק השני של הילדים היה ניתן לעזור ללא ניתוח.

הרבה פעמים לא מדווחים על הסיבוכים של הניתוח המיותר הזה, אבל קחו עוד 300 אורולוגים של ילדים במדינה הזאת, שיש להם בדיוק את אותה העבודה כמו שלי ותעשו חשבון, מה גודל הבעיה.

דייויד גיבבונס היה רופא ילדים במשך 20 שנה בוושינגטון.


 

ברית מילה זה ניתוח מסוכן ומזיק שחייב להיעלם מהמדינה שלנו, בדיוק כמו שהוא נדחה על ידי מדינות אחרות בעלות רפואה מתקדמת. אני מכירה מאות גברים ממורמרים בגלל שמלו אותם.

דר. אשלי זלינסקי. פורטלנד, אורגון.









 

ארה"ב היא המדינה היחידה בה רוב התינוקות הבריאים נימולים בגלל סיבות לא דתיות. כל שאר המדינות המפותחות נטשו את הניתוח המיותר, המסוכן והלא אתי הזה על אנשים שלא נתנו הסכמתם.

מורטן פריש רופא דני ופרופסור אפידמיולוגיה של בריאות מינית.













 

בעודי מכבד את הדתות והמסורת של כולם, אני מבקש מכם לתת מחשבה עמוקה על הבחירה הזאת.

ברית מילה זה ניתוח קוסמטי שמשנה לצמיתות את הגוף של הילד, על ידי זה שהוא מוריד חלק חיוני ובלתי נפרד של הפין.

דר. פול טומאס.


 

אני עדה ממקור ראשון איך ברית מילה מפריעה לתפקוד מיני תקין. הרבה פעמים היא גם גורמת לסיבוכים נוספים כמו היצרות השופכה, ריפוי לא תקין והפרעה ברגישות.

אדריאן קארמק, רופאה אורולוגית בארה"ב.







 

העורלה נמצאת שם להגנה. תורידו אותה ואתם תגרמו בעיות לעטרה. אין שום הוכחה (ואני אומר את זה כרופא) שברית מילה גורמת לגבר להיות פחות חשוף למחלות מין. אם אתה לא רוצה מחלות מין, אל תהיה מופקר.

דר. קריס דה מונפורט. קייפטאון, דרום אפריקה.












 

האמונה שברית מילה אינה פוגעת זה לא "דעה". מאות הילדים שאני ראיתי, שנזקקו לניתוח תיקון ברית מילה שהשתבשה, אמיתיים. הגברים שאיבדו חלקים מהפין שלהם, מהעורלה עצמה, הם אמיתיים. אלפי הגברים שאומרים שהם היו רוצים שלא יחתכו אותם, אמיתיים.

לא להכיר בזה שברית מילה פוגעת זה או בורות או הכחשה.

דר. אדריאן קארמק.


 

יש הרבה טיעונים רפואיים שמנסים להצדיק מילת תינוקות זכרים. יש הרבה סטטיסטיקות שמציגות את התועלות למניעת זיהומים בדרכי השתן, העברת ה- HIV, סרטן הפין ודברים אחרים. התועלות האלה לעתים קרובות שוליות, שנויות במחלוקת או לא רלוונטיות לתינוקות. אתרים, כמו האתר של ארגון רופאי ילדים האמריקאי (AAP) יכולים להציג את הניתוח בצורה הכי חיובית.


אבל אפילו עם כמה מהטיעונים שתומכים במילת תינוקות זכרים היו תקפים, בשבילי זה עניין של זכויות אדם. אני לא עורך דין או לוחם זכויות אדם, אבל אני סומך על המצפן הפנימי שלי שיגיד לי כמה אנחנו יכולים לכפות את הרצון שלנו על מישהו שאין לו יכולת להביע את דעתו בדיון. זה וויכוח על כמה רחוק משתרעת זכות ההורים על גופם של הילד שלהם.

לא משנה מה מישהו חושב על התועלות של הניתוח, זה עדיין ניתוח. ניתוח שמבוצע עם מעט אלחוש, או ללא אלחוש כלל, על תינוק מרוסן חסר ישע. זה כואב מאוד. זה לוקח כשבוע להחלים. זה משנה את המראה של הפין לתמיד. זה מוריד אינספור קצות עצבים ומשנה את ההנאה המינית לצמיתות. יש לזה שיעור סיבוכים. הפין לא יכול לחזור למצב הטבעי שלו. כל זה נעשה ללא הסכמה מודעת של מקבל הניתוח. לא נוח לי שאנחנו מטילים את הבחירה הזאת על ילדינו.


תרבות ברית המילה לא תשתנה מלמעלה למטה. זה יכול רק להשתנות מלמטה למעלה. יהיה פחות מילות רק אם פחות הורים יבקשו למול. אני מאמין שהם יפנו פחות לניתוח אם הבחירה שלהם תיעשה מתוך מודעות ובעזרת קבלת מידע תקין. אני עושה את המקסימום כדי לייעץ למשפחות, אם אני רואה אותם לפני הלידה. אני מבקש מאלה שחשבו על כך להעלות את שאלת ברית המילה עם אלו שעומדים בקרוב להביא ילדים לעולם. מניסיוני, רבים, אם לא רוב ההורים, מעולם לא חשבו על הנושא באמת. תשאלו שאלות, תספקו מידע והפנו אותם לארגונים שיכולים לספק מידע נוסף כמו intactamerica.org ,nocirc.org, doctorsopposingcircumsicion.org, mothersagainstcirc.org.

לפעמים יש צורך בניתוחים. ניתוח מילה שגרתי של תינוקות בריאים הוא לא אחד מהם. אם אנו שואפים להיות חברה רחומה, חובתנו להרחיב את החמלה הזו לחסרי ישע. דר. קנת זץ, ניו יורק.

 

במשך יותר מ-50 שנה של פרקטיקה כרופא ילדים לא ראיתי סיבה רפואית לגיטימית אחת להסרת העורלה - אף פעם. אפילו לא אחת! אני חושב שהרבה אנשים מתעשיית הרפואה משקרים לנו, ואנחנו בנימוס מקבלים את זה כעובדה. דר. פול פליס - רופא ילדים.



 

לגבר שלם יש 96 סנטימטר מרובע של עור רגיש. לגבר נימול האיזור הזה שווה לגודל של בול דואר. דר. ג'ון גאינסקר. הקליקו כאן לסרט המלא









 

"פעם הייתי ניטרלי לגבי ברית מילה...אבל אני כבר לא יכול להישאר ניטרלי בנוגע לניתוח קוסמטי לחלוטין. עכשיו אני מרתיע את ההורים מלמול את בניהם.

אמהות ואבות, אנחנו צריכים להגן על התינוקות שלנו מפני כאב פיזי וסטרס על כמה שניתן. בין אם יש לך בן או בת, ברית מילה אינה הליך רפואי. אני ממליץ לך להשאיר את הילוד שלך שלם" דר. פול תומאס.


 

אני מדבר בעד שמירת תינוקות שלמים כי ... לתינוקות האלה אין קול, אין שום אמירה במה שעושים להם. אני מאמין בתוקף שלכל בן אדם יש זכות לאוטונומיה אישית, וזה כולל קבלת החלטות אלקטיביות על שינויים קבועים באיברי המין של עצמו.

אני מאמין שיש להעניק לבנים אותה הגנה כמו לבנות, וכי אין למסורות אתניות, תרבות, דת או העדפת הורים לגבור על זכותם לאוטונומיה של איברי המין. דר. אלכסנדר רותה.


130 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ברית מילה- רק נזקים

עדות מגבר נימול, בן 21: את הברית מילה הגרועה שעשו לי גיליתי באזור גיל 20. בעודי מגלח את האזור, מגלה שערות שגדלות על הפין. אני אדם ש*מאוד* חלק, בקושי שערות על הגוף. המוהל חתך לי יותר מידי, מה שגרם לעור

עדות מגבר שזוכר את ברית המילה שלו.

בן 27: "היי, קוראים לי ***** ואני רוצה לדבר על נושא מאוד קרוב ללבי- ברית מילה. עליתי לארץ בגיל 3, עולה חדש, והוריי לא הכירו את נושא היהדות מקרוב מדי. מה שכן, נאמר להם שעליהם לקחת אותי לבצע ברית מילה -

ברית מילה - ניתוח לכל דבר שיכול להביא לבעיות בריאותיות כמו אחרי כל ניתוח!

אני מהנדסת תוכנה, בת להורים רופאים בישראל. אחיינים שלי עשו להם ברית מילה בגלל לחץ במשפחה מצד של אחד ההורים כטקס וילד יגדל בישראל אז חייבים. אוייי כמה פעמים כולם רצו להחזיר את הרגע אחורנית, ולקחת את המ

bottom of page