top of page

זה בריא יותר

לכלוך וזיהומים

אין כל צורך לטפל בעורלה, ויש להתייחס לפין השלם כמו לאחת מאצבעות הידיים.
אין צורך להפשיל את העורלה או להכניס אליה חפצים כאלו ואחרים לצורך ניקוי "תכולתה". "לכלוך" כזה, אשר למענו שוקלים אנו את כריתת העורלה, נמצא במקומות רבים אחרים בגוף האדם: בתוך פי הטבעת, במנהרות האף, בתעלות האוזן, ועוד. למרות זאת, מעולם לא שקלנו ברצינות לגדוע איברים אלו, לחתוך ולחשוף את הבשר, על מנת להצליח להגיע ל"לכלוך" הנמצא בתוכם ולנקותם היטב.

הערת האתר: העורלה נפתחת לבד עד גיל ההתבגרות.


איידס

אף אחד מהמחקרים מעולם לא העלה טענה שהמילה מגנה מפני הידבקות באיידס, אלא רק כי ברית המילה מפחיתה את הסיכון במגע מיני בודד בשיעורים כאלו ואחרים.

המילה איננה מבטיחה ביטוח נגד איידס, ואיננה משנה את הצורך לנקוט משנה זהירות במגע עם שותף מיני לא מוכר (באמצעות בדיקות דם ושימוש בקונדום בעת קיום יחסי מין מזדמנים).

לדוגמא: שיעור נשאות האיידס באינדונזיה הינו 0.46% ובמאוריטניה 0.40%‏2. מדובר במדינות איסלאמיות שהרוב המוחלט של הגברים - נימולים. לעומת זאת בסין, צ'כיה או קפריסין, שיעורי האיידס הינם 0.05% עד 0.10%. באף אחת מהמדינות האלו לא הייתה מעולם נהוגה מילה שגרתית. בקניה, גבון וקמרון שיעור המילה עולה על 80%, ואילו שיעור נשאי האיידס בהתאמה 6.04%,‏ 3.90% ו-4.27%.


דלקות בדרכי השתן

היתרון לכאורה מופיע רק בשנת החיים הראשונה. בילדים בני שנה ומעלה - חל היפוך, ודווקא הנימולים סובלים מדלקות רבות יותר בדרכי השתן.

אין איבר נוסף בגוף שהייתם מעדיפים לטפל בו באמצעות כריתה כירורגית במקום באנטיביוטיקה, על אחת כמה וכמה

עוד לפני שהמחלה בכלל הופיעה, אלא רק "ליתר ביטחון".

דלקת בדרכי השתן היא מחלה נפוצה הרבה יותר בקרב נשים. ובכל זאת, אף אחד מאיתנו לא שקל ברצינות לגשת לרופא כירורג לבקש לכרות חלקים כאלו ואחרים מאיבר הרבייה של בתו בשל פחד מהדלקת האיומה והנוראה, שכלל עוד לא הגיעה.

כריתת עורלה כפרקטיקה רפואית למניעת דלקת, משולה לעקירת כל השיניים כפרקטיקה רפואית למניעת עששת.


סרטן הפין

סרטן הפין, כשלעצמו, הוא סרטן נדיר ביותר ושיעורו רק כ-1 ל-100,000 גברים. מדובר במחלה נדירה לפי כל קנה מידה.

לשם השוואה - שכיחות סרטן השד לפי הפרסומים המוכרים הוא 1 ל-9 (פי 11,000!).

סרטן הפין, נוסף על היותו נדיר ביותר, מופיע לרוב אחרי גיל 50. גם אם נניח שיש תועלת רפואית כזו, מדוע ולמה נמהרים אנחנו לכרות את עורלתו של הפעוט כבר בהיותו בן שבוע בלבד? גבר בן 50 הוא גבר בוגר, עצמאי, בעל יכולת לקבל החלטות כאלה בעצמו.

לא ברור מה עומד מאחורי החיפזון לכרות איבר שיגרום לתחלואה בסבירות אפסית בעוד כמה עשורים.

מחקרים אחרים מצאו כי אמנם יש אמת בטענה כי גברים נימולים חולים פחות במחלה, אך הרגלי היגיינה נאותים

ישיגו את אותו יתרון גם ללא כריתת העורלה.


סרטן צוואר הרחם

סרטן צוואר הרחם היא מחלה שקיים עבורה חיסון כיום שאף ניתן בחינם במסגרת תוכנית החיסונים של משרד הבריאות.
טיעון זה חדל להיות רלוונטי שכן לא סביר לשקול הליך כירורגי לצורך הפחתה מוגבלת של סיכון לחלות במחלה שעבורה קיים חיסון יעיל.


"אבל אפילו הרופא שלי אמר לי שיש יתרונות בריאותיים למילה!"

אין כיום בנמצא אף רשות-בריאות מוסמכת של מדינה כלשהי, הממליצה לכרות את עורלתם של יילודים כטיפול שגרתי (ובכלל זה, אגב, גם משרד הבריאות בישראל)


אחרית דבר


איבר שנכרת לא ילקה בדלקת, לא יפתח סרטן, לא יישא מחלות ולא יגרום לנמק... הוא פשוט כבר איננו. טיעונים כאלה מעולם לא הצדיקו כריתה שגרתית של איברי גוף בריאים שאינם עורלה.

האם אתם באמת סבורים שבורא-עולם (בין שתכנו אותו אלוהים, אימא-טבע, אבולוציה, תכנון תבוני או כל תפישה אחרת) יצר את האדם עם פגם מולד כה חמור עד כי הוא דורש התערבות ניתוחית דחופה מיד עם לידת התינוק? מיליארדי גברים בעולם חיים בשלום עם עורלותיהם. העורלה כלל לא נחשבת לאיבר "בעייתי" בהיקף התחלואה שלו.

bottom of page