top of page

ברית מילה = סירוס מיני

עודכן: 11 באוק׳ 2023

מרבית חבריי בפייסבוק יודעים שאני נגד כריתת איברי מין (או בשם המכובס-ברית מילה), אבל לא הרבה מבינים למה אני כל כך נחושה בנושא.


שקלתי הרבה אם להעלות את זה, אבל אחרי שהטקסט הזה נשלח בפרטי לאבא לעתיד שאמר שכנראה הוא לא ימול את בנו בזכות זה והודה לי, החלטתי לפרסם את הפוסט.


מגיל קטן היה לי קשה שאנשים "חיים בשקר" והיה לי מאוד חשוב להפיץ עובדות. שנים התמקדתי באתאיזם אבל אז לקחתי על עצמי את המשימה של להפיץ את העובדות על כריתת עורלות כי פשוט אין מספיק אנשים שיעשו את זה כרגע ויש יותר מידי בורות בנושא, למרות הידיעה שזה עלול להרתיע אנשים בסביבתי וזה סוג של טאבו.


המורה לתרבות ישראל בכיתה ז' אמר שברית מילה זה בריא. זה לא היה נשמע לי הגיוני בגלל ההיבט האבולוציוני (הרי לכל היונקים בעולם יש עורלה, אם היא הייתה מיותרת היא הייתה אמורה להיעלם אחרי כל כך הרבה שנות אבולוציה, לפחות אצל חלק מהמינים) אז חקרתי את הנושא והזדעזעתי קשות. 

לא ידעתי כילדה איך לאכול את הדבר הזה, איך זה הגיוני שלוקחים תינוק בן כמה ימים, קושרים אותו עירום למיטת בית החולים ומפשיטים לו את העור באיבר המין, שבגיל הזה עוד דבוק אליו כדי להגן עליו, ללא הרדמה (להרדים תינוק בגיל כזה זה מאוד מסוכן) ולהשאיר לו צלקת של כוויה מדרגה שלישית לעד כסימן היכר של הדת שמוטבע על איבר מינו? למה זו הכניסה שלו לעולם הזה? פשוט התחלתי לבכות.

עברו שנים מאז ואני כל הזמן מגלה עוד ועוד דברים שמזעזעים אותי כל פעם מחדש שאת חלקם אני אכתוב בהמשך.


אני יכולה להכריז בפה מלא: אנשים שחושבים שזה לא נורא או זניח פשוט לא יודעים את העובדות לעומק ואת ההשלכות הנפשיות והפיזיות.

אני חושבת שבעידן האינטרנט שבו יש כל כך הרבה מידע שחשוף לעין של כל אחד, הורים שמלים את הילד שלהם הם קונפורמיסטים ברמות, בורים או שפשוט לא מספיק אכפת להם ממנו.


איך לעזאזל הורים שמצפים לתינוק זכר לא טורחים לקרוא את מה שגיליתי בגיל 13??

אני באמת אשמח להסבר איך קורה דבר כזה אבסורדי.


אם היה מדובר באיבר המין של עצמם, הם היו חורשים את כל האינטרנט בשביל לא לקחת סיכון (הורים שמסתמכים בנושא על מידע באתרים מפוקפקים כמו מאקו או ויקיפדיה, שמפרסמים מחקרים עם מתודולוגיה מגוכחת בשביל קליקבייט או בגלל אינטרס דתי, מגוחכים בעיני באותה המידה).


בספר מפורסם ששמו "סקס עכשיו" שמתורגם להרבה שפות יש פרק שלם שקוראים לו "ברית מילה-שואת הפין", וזה באמת התיאור הכי טוב למנהג הזה.

הפגיעה במיניות של הגבר היא עצומה, ברית מילה גורמת לשלל בעיות תפקוד קשות שאנשים לא מקשרים, וחושבים שזו הנורמה כי הם לא יודעים אחרת וכי כמעט כל סביבתם באותו המצב.


הרמב"ם בעצמו אמר שהמטרה של המצווה היא "להחליש את האיבר", החז"ל אמרו "הנבעלת מן הערל קשה לפרוש" ובאמת היו מאוד חכמים ביהדות להוריד דווקא את הרקמה הכי רגישה, ולשמור את איבר המין חשוף כדי שגם מה שנשאר יאבד תחושה עם הזמן בגלל החיכוך התמידי ללא הגנה שגורם להתקרנות. אתם יודעים איך קוראים לזה? סירוס, זה השם.

לפעמים אנשים שואלים אותי בדיונים "אז איך ישראלים זה העם הכי חרמן?" אז אני אתחיל ב-מה?? זה הדבר הכי לא מבוסס ששמעתי בחיי אחרי ה-5G.


אבל בהנחה שאני זורמת איתם, כריתת כמחצית מכל העור באיבר המין לא מורידה חשק מיני, מה שמשפיע על זה זה ההורמונים.

גם אדם שפחות או כמעט בכלל לא נהנה מאוכל עדיין יהיה רעב.

זה גורם לכך שיש כאלו שעדיין מאוד רוצים לעשות דברים מיניים אבל חלקם לא מספיק נהנים, לא גומרים, גומרים מהר מידי (בסוף תראו למה זה גם קשור) או חווים אימפוטנציה וזה יוצר תסכול מיני בלתי נלאה.


עכשיו יש כאלו שיגידו לי "אבל אני נימול ואני בסדר, אז זה בסדר גם לעשות לילד שלי".

אז קודם כל, למרות הירידה הדרסטית בהנאה עדיין יש נימולים שבכל זאת רגישים, זה נכון.

אבל מאידך יש נימולים מאוד לא רגישים, זה לא שחור או לבן אלא ספקטרום רחב.


לדוגמה, מחקר מצא ש-61% מהנימולים דיווחו על חוסר תחושה בעטרה, לכן אם זכיתם להיות ב-39% הנותרים, אתם לא יודעים איפה הילד שלכם יפול.


אתם יודעים מאיפה נובעים ההבדלים הללו? קודם כל, לכל מנתח יש את הסגנון שלו כמו בכל ניתוח בעולם.

דבר שני, ההבדלים נובעים מזה שהמנתח מהמר על כמה עור ופרנולום להוריד (הפרנולום זו הרקמה הכי רגישה באיבר המין אחרי העורלה שלחלק מורידים אותה לגמרי ולחלק רק פוצעים) גם כי הוא לא יודע כמה איבר המין יגדל בהמשך, וגם כי זה כל כך קטן שקשה להבין מה הולך שם. 

לדוגמה, לפעמים קשה למנתח להבדיל בין העור בגזע הפין לעורלה ואז אם הוא חותך גם את העור בגזע הפין,כתוצרה מכך איבר המין נהיה עם שיער עליו וגם הרבה פעמים הזקפות מתוחות ומציקות/כואבות כי העור נמתח כלפי מעלה.

בנוסף, בגלל שהוא כל כך קטן מאוד קל לפספס בסנטימטר, גם המנתח הכי מנוסה וטוב בעולם יכול "לצאת מהקווים" לפעמים (למשל, כשהעור נחתך בצורה לא סימטרית זה יוצר עקמת).

ההבדלים גם נובעים מכמה העור נוטה להתייבש ולייצר שכבות של קרטין (kerathin), שזה כבר גנטי.


אבל גם אם נתעלם מהירידה ברגישות, לקיים יחסי מין או לאונן בלי עורלה זה מאוד לא טבעי ושונה.

לא אמורים לשפשף את איבר המין ישירות, אלא לגלול את העורלה עליו, התנועה הזו גם מגבירה את ההנאה של הפרטנר\ית וחוסכת שימוש בחומרי סיכוך מלאכותיים.

זו הסיבה שגברים רבים בארץ נמנעים מלשים קונדום, כאשר יש עורלה איבר המין מתחכך בתוכה ואז הקונדום לא ממש עושה הבדל, אבל כשאין עורלה הגבר תלוי רק בחיכוך הקירות של הנרתיק.

לפיכך, נוצר מצב בדיוק הפוך למה שמקובל לחשוב, נימולים דווקא חולים יותר!! במחלות מין (גם מגובה מחקרית כמו כל מה שאני כותבת) והרבה נשים בארץ מכניסות לגוף הורמונים או גוף זר כמו התקן בגלל שהקונדום מפריע מידי לגבר.


אני סבורה שאם לכל הגברים בארץ הייתה עורלה אפילו ליום אחד, היה פה כאוס אחד גדול.

הורים שמתכננים למול את ילדיהם, אתם צריכים לענות על כמה שאלות לפני זה-

אתם יודעים מה ההבדלים בין סוגי ברית המילה ומה גודל הפגיעה של כל סוג? אתם יודעים מה הסיבוכים והסיכונים של הניתוח? אתם יודעים אם חוויה של כאב חד אצל תינוק משפיעה על המוח שלו, גם אם הוא לא זוכר? אתם יודעים מה זו בדיוק העורלה ומה התפקידים שלה?


מי שמכיר את עולם המחקר יודע שהרבה מהמחקרים נשענים על אינטרסים כלכליים (בארה"ב רופא שמבצע ברית מקבל המון כסף על כל ניתוח) ואפילו דתיים, לכן יש הטייה גדולה במחקרים שבעד. בניגוד לזאת, אין שום אינטרסים למחקרים נגד הסרת העורלה, לא כלכליים ולא דתיים.

בשביל להכריע אילו מחקרים נכונים, עמדות ארגוני הרופאים ברחבי העולם סקרו מאות מהם והוציאו נייר עמדה רשמי בנושא. אף אחד מהם לא ממליץ על הניתוח וחלקם אפילו קראו להוציא את זה מהחוק אבל לא הצליחו בגלל האוכלוסייה הדתית.


כמעט כולנו מכירים איזה תינוק שאיבד יותר מידי דם והיה במיון או שעשו לו ניתוח תיקון ברית, הבעיה שאין רישום מסודר של הדברים האלו, לפחות לא משהו שחשוף לציבור, והורים לא ממהרים לספר על זה שהם עשו עוול לילד שלהם והוא כמעט מת או שיש לו עכשיו בעיה באיבר המין.

הנה קישור לאתר שתרגם לעברית ושם קישורים לקבצי העמדות הרשמיים:https://tinyurl.com/y76vj2gf


עכשיו- אני יודעת שיש כאלו שיקראו את הפוסט ויתבאסו, אבל לרובכם (כי למרבה הצער מי שחתכו לו המון עור כנראה לא יצליח) יש פתרון.

בסרט דוקומנטרי אמריקאי על ברית מילה, גבר דיבר על כך שהוא עבר ברית מילה בגיל מבוגר ואז גם שחזר בצורה לא כירורגית.

לפני הברית הוא נהנה ברמה של 10/10 אחרי הברית 3/10 ואחרי השחזור 7/10, ואני מכירה כמה משוחזרים באופן אישי שגם העידו על סדר גודל כזה.

לגבי התמונה - אנשים טוענים שאם תהיה להם יותר רגישות באיבר המין הם יסבלו משפיכה מוקדמת ולכן עדיף לחתוך, התמונה שמצורפת לפוסט מראה בידיוק ההפך, והיה לי חשוב להדגיש זאת מכיוון שזו טענה שנשמעת הרבה מפי אנשים (לקוח מהספר המעולה של Rani Kasher).


אמלק: תפסיקו לעשות לילדים שלכם ניתוח בכפייה שנועד לנסות לסרס אותם.

374 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ברית מילה- רק נזקים

עדות מגבר נימול, בן 21: את הברית מילה הגרועה שעשו לי גיליתי באזור גיל 20. בעודי מגלח את האזור, מגלה שערות שגדלות על הפין. אני אדם ש*מאוד* חלק, בקושי שערות על הגוף. המוהל חתך לי יותר מידי, מה שגרם לעור

עדות מגבר שזוכר את ברית המילה שלו.

בן 27: "היי, קוראים לי ***** ואני רוצה לדבר על נושא מאוד קרוב ללבי- ברית מילה. עליתי לארץ בגיל 3, עולה חדש, והוריי לא הכירו את נושא היהדות מקרוב מדי. מה שכן, נאמר להם שעליהם לקחת אותי לבצע ברית מילה -

ברית מילה - ניתוח לכל דבר שיכול להביא לבעיות בריאותיות כמו אחרי כל ניתוח!

אני מהנדסת תוכנה, בת להורים רופאים בישראל. אחיינים שלי עשו להם ברית מילה בגלל לחץ במשפחה מצד של אחד ההורים כטקס וילד יגדל בישראל אז חייבים. אוייי כמה פעמים כולם רצו להחזיר את הרגע אחורנית, ולקחת את המ

bottom of page